Road Lords Community

Návrhy, jak vylepšit uživatelské rozhraní

Zdravím všechny “Lorďáky”
Jsem uživatelem této aplikace asi 5 měsíců a za tu dobu jsem nasbíral pár postřehů a návrhů na úpravu, co si myslím, že řidiči kamionu může znepříjemňovat užívání této jinak myslím na svůj věk dobré aplikace.
Zadávání adresy:
Nápověda při zadávání adresy je myslím v pořádku, i když mě překvapuje, že jak začnu psát nějakou adresu, tak se nápověda nezdráhá volit adresy a místa třeba někde v Thajsku. Jako příklad může být zadání ulice Údolní. Napíšu “Udo” a v nápovědě je Udon Thani 8275 km Thailand. Pokud mi nápověda nabídne správnou ulici ve správném městě, tak stejně musím dopsat celý název ulice, abych mohl zadat i číslo popisné. Možnost využití nápovědy s možností dodatečného dopsání čísla by bylo super.
Navigování:
Vlastní navigace není špatná, ale někdy je volba trasy hodně zvláštní. Tím nemyslím, že bych byl tahán přes zákazy víc než u jiných navigací, ale mrzí mě, že jsem navigován při jízdě napříč městem klidně přes centrum města jen proto, že je to byť o jeden kilometr kratší i když mám volenou trasu nejrychlejší nebo ekonomickou a volbu jízdy po obchvatu to ani v jednom případě nenabídne i když navigací volená trasa není ani nejrychlejší a ani ekonomická. Jako příklad uvedu jízda z Německa přes Horu Sv. Šebestiána. Konkrétní místo je obchvat města Marienberg v DE. Tyto nedostatky zaznamenávám i na jiných místech. Vím, že je to složité, ale někdy to bývá boj se motat s kamionem po uličkách, které sice nejsou zakázaný pro kamiony, ale rozměrově absolutně nevyhovují a v momentě kdy se procpu touto trasou vyjedu na silnici ze které jsem sjel pár kilometrů zpět.
Překvapilo mě i to, že ve volbě tras nejsou zadány přechody pro kamiony. Jako příklad je trasa https://goo.gl/maps/gPWnYmdfMmmsiUSV9. Tato trasa je přes přechod, který je zakázaný pro vozidla nad 3,5t. Na polské straně je dalších 13 km silnice, kde je zákaz vjezdu pro vozidla nad 3,5t. Možná by bylo dobré v hledání trasy automaticky jako průjezdní bod v případě přejezdu přes státní hranici dát přechod pro kamiony.
Informace na mapě:
Pokud se chci podívat, kudy mě navigace vede, tak z grafického provedení se těžko dá dovědět jestli se třeba v Německu jede po silnici třídy B nebo ST nebo ještě nižší.Nevýrazné je i rozlišení dálnic od ostatních silnic. Barevné rozlišení by bylo naprosto skvělé. Stejně tak, jak tu bylo psáno i v jiném příspěvku se i já přikláním k možnosti automatické orientace mapy “Sever nahoře” pokud je zobrazení mimo režim navigování.
Volba průjezdních bodů:
Pokud zadávám adresu, funguje navigace jak má. Mám ale boj pokud potřebuji nakoupit někde jídlo, tak mi v nápovědě ukáže obchody v nějakém cca 10km okruhu místa, kde jsem a to je pro mě jako kamioňáka vcelku nevyužitelná nabídka. Chybí mi možnost výběru “bodu zájmu” v blízkosti “aktivní trasy”.
Volba "Nahlásit"
Nejvíc mi na online navigaci chybí možnost zadávání dočasných nebo i stálých značek, kde je zákaz vjezdu pro náklaďáky podobně, jak se nahlašují kolony, kontroly, nebezpečí atd. Tím by se určitě hodně zvedla uživatelská hodnota pro kamioňáky této jinak dobré navigace. Toto je aspoň pro mne důležitější než se dovědět, že se blížím ke koloně.
Stejně tak by možná stálo za úvahu aspoň 2x za hodinu přepočítat trasu, jestli se neobjevila nějaká kolona s velkým zdržením a v případě, že ano nabídnout variantu rychlejší trasy, pokud tato varianta trasy existuje.
Další můj postřeh je, že v Německu je mimo dálnici správně udána v pravém dolním rohu maximální rychlost 60 km/h, ale jen do doby než se objeví značka s jinou rychlostí. Rychlost nižší je v pohodě, ale jakmile je značkou omezena rychlost pro osobáky na 80 nebo 70 km/h, tak se toto číslo objeví i v navigaci s volbou vozidla “kamion”. V případě, že navigace upozorňuje zvukem na překročení max. povolené rychlosti v tento moment, kdy podle navigace může jet kamion po německé “bundesce” 80 km/h toto upozornění je posunuté až na 85.Toto ale beru jen jako kosmetickou záležitost.
Rejstřík, legenda,nápověda
Tak právě něco z toho, co je v nadpisu tohoto odstavce mi v navigaci chybí. Možná by bylo pro nové uživatele dobré udělat buď statickou webovou stránku s vysvětlením některých pojmů nebo obecně nějakého návodu, aby nový uživatel měl možnost se dovědět, jak funguje tato navigace i jinak než formou pokus - omyl. Možná by se tak předešlo nějakým nepodloženým hlášením o situaci na silnici a myslím, že by se i rychleji rozrůstala databáze nových míst.

Ještě jsem zapomněl na jednu věc. Moc nechápu proč po odpovědi, jestli je parkoviště vhodné k parkování kamionů musím odsouhlasit, že ROZUMÍM nějakému textu jako projev vděku za odpověď. Nejsem žádná citlivka, co se týká manipulování s mobilem za jízdy, ale zrovna toto se mi zdá zbytečné. Po odsouhlasení nebo zamítnutí toho, jestli je parkoviště vhodné pro kamiony by buď nemuselo být nic (to je ta lepší varianta) nebo možná místo ROZUMÍM nápis DĚKUJI který max. do 5 vteřin zmizí bez přispění řidiče.

Jinak i přes moje výhrady k této aplikaci můžu říct, že nejen z důvodu, že je aplikace zdarma, jsem její fanda a snažím se být i aktivní přispěvatel do její databáze.

Jinak přeju tvůrcům a všem kolegům vše dobré do nového roku.

Pavel, skvele. Chceme sa ti velmi pekne podakovat. Prosim vedel by si nas nakontaktovat aj na facebooku? Urcite by sme chceli byt s tebou v tesnejsom kontakte. RoadLords team

Zdravim vsechny Lordaky.
Za letosni rok jsem zase ziskal par postrehu z funkcnosti navigace a chtel bysch se s vami o ne podelit.
Mam 2 postrehy a jeden navrh na upravu.
1, Duplicitni znaceni parkovist.
Nekdy se nestacim divit, kolik lidi v honbe za body proste zastavi na parkovisti a hned ho nahlasi. Pak se koukam, ze na prave strane v oznameni nejblizsich POI mam sloupec hlaseni klidne i 5 parkovist na dalnici v useku 200m. Snazim se je rusit jako duplicitni, ale je to boj s vetrnymi mlyny.
2, V pripade, ze mi spadne aplikace a ja ji musim restartovat se zobrazi dotaz, jestli stale jedu k poslednimu cili, ktery jsem zadal a jeste tam nedojel. Pokud to odsouhlasim, navigace pocita tuto trasu jako bych mel zadano, ze jedu v osobaku, i kdyz me posledni nastaveni byl kamion a toto nastaveni je platne i po restartu. Zkousel jsem i chvili cekat, pokud by bylo potreba vic casu pro eventuelni nacteni vseho, co mozna tato aplikace nacita, ale nepomohlo ani to. Proto musim tento dotaz, jestli stale jedu na adresu odmintnout a nacist ji znovu z historie hledani. Pak je vse v poradku.
3, Navrh, co s chybou 4.
Myslim, ze v pripade, ze jsem v zakazu kam nesmi kamiony a zadavam adresu cile by se timto navigace nemela zabyvat. Nejak vyjet musim. Prubeh trasy samozrejme mimo zakazy a rozmerove omezeni a pokud je cil v zakazu vjezdu pro nakladni auta, tak trasu dopocitat do cile a jen informovat, ze trasa nevyhovuje profilu vozidla nebo ze cil se nachazi v zakazu vjezdu pro nakladni vozidla. Navigace bude plnit svoji funkci, ridic to vezme na vedomi a ohlida si dojezd do cile.

Ahoj Pavel. Prepáč že sme neodpísali skôr.

  1. Duplicitné označenie parkovísk sledujeme a mnohé z nich čoskoro vymažeme.
  2. Tento problém nám je známy a pracujeme na riešení.
  3. Podobné riešenie ako navrhuješ plánujeme, ale ešte neviem povedať kedy bude súčasťou našej aplikácie.
    Sme radi keď nám Lordi píšu o ich skúsenostiach, takto nestratíme z dohľadu to najdôležitejšie!
    Vďaka.

Zdravím všechny Lorďáky.
Posbíral jsem další nějaké poznatky z užívání vaší navigací a chtěl bych se o ně podělit.

1,
V případě plánování trasy dává navigace možnost volby vyhnout se placeným úsekům nebo pouze dálnicím. Pokud si zvolím tyto varianty a po spočítání trasy se rozhodnu, že je lepší jet po dálnici, tak po otevření okna “OBJÍŽĎKY” je v možnostech trasy už jen možnost povolit jízdu po zpoplatněné silnici, ale nikoliv povolit jízdu po dálnici. Aby se mi vrátilo nastavení s volbou jízdy po dálnici musím celé plánování zrušit a zadat znovu. Podle mě jen drobná chyba v programu, že se neobjeví znovu možnost volby jízdy po dálnici.

2,
Občas jsem překvapenej, jakou trasu mi navigace zvolí v režimu kamion 40 tun, ekonomická trasa s mapama ofline a přístrojem online. Poslední můj případ je tento:
https://mapy.cz/zakladni?planovani-trasy&x=13.5647960&y=49.1748327&z=12&rc=9eUaYxTrKK9ef2A5-x9f9sRxTAWg&rs=coor&rs=muni&rs=coor&ri=&ri=1342&ri=&mrp={“c”%3A111}&xc=[].
V této trase je zadané přesné místo Startu v Dlouhé Vsi a cíle v Těšovicích, jakou trasu mi navigace našla. Bohužel mě zrovna v tomto případě zradil můj telefon, který se zasekl a díky automatické volbě nabídnuté trasy se mi zobrazila po cca 10 vteřinách už automaticky vybraná trasa kterou jsem neodsouhlasil. Moje chyba byla byla trasu smazat, znovu zadat a překontrolovat (ač to z 99,5% dělám) a slepě jsem vyrazil podle navigace. Ta cesta byl očistec. Myslím tím prvních 20 km do vesnice Kašperské Hory. Je zajímavé, že při volbě osobního vozu je trasa v pořádku po hlavní silnici.
Možná bych se vrátil k předvolbám volby trasy nejrychlejší a ekonomická.
Moc s těmito variantami nepracuji, protože možnost změny je pouze v případě, že není naplánovaná žádná trasa, což si myslím, že by bylo dobré změnit. Tlačítko nastavení jsem nenašel jinde než na úvodní stránce. Přitom si myslím, že by se dalo přidat do voleb jak jsou “OBJÍŽĎKY” “NASTAVENÍ VOZIDLA” “PARKOVÁNÍ” “POHONNÉ HMOTY” A “ZVUKY”. Volby tras ekonomické a nejrychlejší se přiznám, že jsem neporovnával asi proto, že bych si musel naplánovanou trasu zapamatovat, smazat, naplánovat znovu a porovnat.
Možná by bylo úplně nejjednodušší po zadání cíle nabídnout ne nějaké tři trasy, ale barevně odlišit nabídku tras. Třeba zelenou, jako ekonomickou, červenou nejrychlejší a modrou jako nejkratší.
Nevím jak u této navigace, ale z mých zkušeností z jiných navigací vím, že ekonomická trasa byla počítána pouze s co největším podílem dálnic i za cenu, že trasa byla o 20% delší. Takže ano. Možná ve spotřebě na 100 km byla ekonomická, ale když se sečetla skutečná spotřeba v litrech od startu do cíle se už o ekonomické trase moc mluvit nedalo. Jako frajeřinu bych pro kamioňáky bral, kdyby vaše navigace dokázala do výpočtu ekonomické trasy zahrnout i mýto na silnicích. Navigace asi dokáže rozpoznat, kdy je trasa po dálnici, kde je jedna sazba, po silnicích 1. třídy, což je druhá sazba a ostatní silnice, které jsou bez poplatku. Potom si myslím, že se dá mluvit o navigaci, která dokáže nabídnout skutečně ekonomicky naplánovanou trasu.

3,
Další postřeh souvisí se striktním držením šipky jako symbolu vozidla na silnici. Problém této vlastnosti je v tom, že v případě otevření nového úseku silnice nebo obchvatu se mapa navigace chaoticky točí v bodu kde má poslední silnici a vůbec se nedá odhadnout směr kam vlastně jedu a v případě nějaké odbočky se vůbec nedá určit kudy jet. Měl jsem navigaci, která se dokázala projet i po poli a tam bylo přesně rozpoznat na kterou silnici se napojím a i když nebyl mapový podklad aktuální. Další situace, kde tato vlastnost je nepohodlná je při výjezdu z fabrik a závodů. Vyjíždím z brány a není poznat, jestli mám odbočit vpravo nebo vlevo protože i když jsem 200m někde v závodu, tak šipka na navigaci zůstala na silnici.

4,
Poslední připomínka souvisí s nemožností přepočítat trasu v případě, že se objevím u nějaké zavřené odbočce do které mě navigace navádí. Pokud označím uzávěrku, tak se to objeví na mapě, ale navigace tuto uzávěrku nezohledňuje. Je to i v případě, že je chyba v mapovým podkladu a já bych měl podle navigace jet do zákazu pro nákladní vozidla.

Jinak děkuju, že se tak staráte o nás uživatele a nejen, že navigaci pořád zlepšujete, ale dokážete i individuálně reagovat na naše připomínky.
Hodně zdaru.