Road Lords Community

Po 30.000km z RoadLords

Witam,
Po przejechaniu 30.000 km z tą aplikacją mam parę pytań i uwag.

I na wstępie parafrazując klasyka: no po prostu k****a no nie… to ja chciałem tak ładnie opisać moje spostrzeżenia, podeprzeć je zrzutami a tu… nowy użytkownik może wrzucić tylko jedno zdjęcie do postu… serio???

Do rzeczy.
Spróbuję, poza paroma istotnymi z mojego punktu widzenia kwestiami pominąć problemy sygnalizowane w innych wątkach.

Na początek:
apka w wersji: 1.11.2-19e8a896b
sprzęt: Kruger&Matz Eagle 805
mapy: cała Europa pobrana na kartę pamięci

Zawieszanie i wyłączanie się programu:
Na moim tablecie częstotliwość błędów, zawieszek i samoczynnych wyłączeń znacznie zmalała po wywaleniu, wyłączeniu wszystkich zbędnych aplikacji działających w tle. Ponieważ program znacznie częściej zwieszał się w momentach intensywnej pracy (wyświetlanie gęstej zabudowy miejskiej, aktualizowanie trasy w mieście) niż np. podczas jazdy autostradowej myślę, że duży wpływ ma wydajność samego urządzenia (jak wiemy ten tablet demonem prędkości nie jest…).
Wg moich obserwacji druga kwestia mająca wpływ na stabilność programu to jakość łącza internetowego. Zauważyłem, że apka potrafi zgłupieć w momentach słabego zasięgu internetu i to już uwaga do autorów aby nieco bardziej odseparować działanie apki od łącza internetowego, szczególnie kiedy mapy pobrane są na kartę pamięci.

Punkty i rangi
Czy ten system do czegoś kiedyś posłuży (tak jak np. w Yanosiku) czy będzie można tylko zobaczyć, którego z nas driverów “najbardziej powaliło” :slight_smile: ?

Mapy
I tutaj oczywiście dochodzimy do sedna…

Dublowanie POI:
Było już o tym dużo na forum ale wspomnę i ja o tych powtarzających się parkingach, bo denerwuje bardzo…
tu miał być piękny zrzut ekranu

Ograniczenia prędkości:
Było już o tym na forum wiele razy - co mnie najbardziej denerwuje i zdecydowanie wymaga poprawy:

  • w dzień w Polsce ograniczenie w terenie zabudowanym 60km/h;
  • całkowicie błędne wyświetlanie ograniczeń w Anglii, jeśli już coś przeliczy z mil na km to ma się to nijak do prawdy;
  • błędne wyświetlanie poza terenem zabudowanym ograniczeń dla busów: na drodze krajowej 70 zamiast 90, na autostradzie i drodze ekspresowej 80 zamiast odpowiednio 120 i 140.
    upomnienie…

Obliczanie czasu przejazdu:
Wg jakich przesłanek program oblicza czas przejazdu pozostaje dla mnie tajemnicą - dość powiedzieć, że potrafi mi dla pojazdu 24t obliczyć czas przejazdu tak, że musiałbym jechać ze średnią prędkością ponad 100km/h i odwrotnie - czasem dla pojazdu do 3,5t oblicza mi czas jazdy jakbym jechał ciężarówką. Wydaje mi się, że program w jakiś sposób myli rodzaj samochodu przy obliczaniu trasy. Co ciekawe program potrafi (np po zawieszce i restarcie całkowicie zmienić decyzję o czasie dojazdu, tak jakby tą samą trasę dla tego samego pojazdu raz obliczał jak dla <3,5t a za chwilę jak dla >3,5t…
żółta karka…
tu miał być drugi piękny zrzut

a tu kolejny

Błędy nawigacji:
Było tego trochę, nie wszystkie zdążyłem zrzucić ale ten jest koronny:

i taki:
i tu znowu miał być obrazek

Aktualizacja map:
Pytanie - skąd będzie wiadomo, że istnieje nowa wersja mapy do pobrania, czy program będzie wyświetlał taką informację?

Stan na dzień 20.01.2020:
Mowa o mapie pobranej na kartę pamięci. Nie będę czepiał się dróg otwartych w grudniu 2019 (np. obwodnica Skarżyska, obwodnica Częstochowy), ale:

  • brak obwodnicy Suwałk (otarta kwiecień 2019),
  • brak S17 Garwolin - Żyrzyn (otwarta wrzesień 2019),
  • brak A1 Pyrzowice - Częstochowa Płn (otwarcie sierpień 2019).
    to czerwona kartka

Nie pomaga fakt, że mapa zasysana online jest aktualniejsza - to jeszcze gorzej w zasadzie - przecież po to pobieram mapę na kartę, żeby nie tracić transferu. Tymczasem okazuje się, że należałoby wywalić mapę zainstalowaną i jeździć z online :frowning:

Czego brakuje

  • częstsza aktualizacja map offline,
  • ikonka znaku z informacją o zakazie wyprzedzania

Dziękujemy bardzo za wyczerpującą recenzję.

Punkty i rangi narazie służą tylko kierowcom, aby mogli wśród “swoich” poznać tych bardziej zaawansowanych kierowców. Nie wykluczamy, że w przyszłości będą one wykorzystywane do innych celów, ale do tego jeszcze długa droga.

Jeśli chodzi o dublowanie POI - aktualnie właśnie pracujemy nad czyszczeniem bazy, usuwamy niepotrzebne utworzone miejsca, będziemy łączyć zduplikowane miejsca obok siebie i edytować ich szczegóły.

Aktualizacja map to dość duży problem, staramy się przynieść jak najnowsze mapy, stąd też poprawa jeśli chodzi o mapy online. Stale jednak nad tym pracujemy. To samo, jeśli chodzi o ograniczanie prędkości.

Dziękujemy bardzo jeszcze raz, takie recenzje bardzo nam pomagają i pozwalają na lepsze ukierunkowanie naszych starań.

Odnośnie grupowania POI. Jeszcze trochę brakuje… :wink:
Miejsce Węgry.

W tej chwili nad tym pracujemy, jest ich jednak bardzo dużo także trochę nam to potrwa :slight_smile: