Road Lords Community

... sugestie ciąg dalszy ( 14.07.2019)

  1. Wcześniejsze zbliżenie na skrzyżowanie/ rozjazd/ zjazd. Proponuję już w odległości 1000 - 1500 m ( na autostradzie, drodze ekspresowej) zbliżenie widoku mapy. Zbliżanie mogłoby być płynne tak aby cały czas widoczny był np zjazd oraz nasza pozycja.

  2. Analogicznie do pkt. 1, pierwszy komunikat głosowy na autostradzie/ drodze ekspresowej powinien być wcześniej. Około 400m moim zdaniem jest za późno na pierwszy komunikat.

  3. Odnośnie rozbudowy panelu parkingów wzdłuż trasy wspomnianej wcześniej. Mam propozycję aby nie nawciskać za dużo informacji na bocznym panelu robiąc go mniej czytelnym jednak aby zawierał ważne informacje łatwo i szybko dostępne, mające znaczący wpływ na wybór odpowiedniego miejsca postoju. Proponuję więc rozwinięcie w/w panelu na całą szerokość ekranu z pomocą odpowiedniego przycisku. Panel podstawowy (zwinięty) byłby jak obecny. (Plus wspomniane wcześniej oznaczenie punktu ulubionego oraz zielony/czerwony kolor tła za ikonką wskazujący czy według szacunków dojedziemy do danego parkingu oraz czas pozostały w zapasie). Rozszerzony panel zawierał by bardziej szczegółowe informacje o parkingach wyświetlane razem co miało by znaczący wpływ na wybór miejsca postoju. Wśród wyświetlanych informacji powinny być: ilość miejsc parkingowych, cechy parkingu przedstawione ikonkami, średnia ocena parkingu oraz ilość ocen, odległość parkingu od trasy lub informacja o jaką odległość wydłuży się trasa.
    Rozwinięcie rozszerzonego panelu nie powinno mieć wpływu na funkcjonowanie nawigacji.

  4. Ikonki można by zrobić trochę mniejsze aby odpowiednio umieścić większą ilość informacji. Dodał bym też rozróżnienie kolorystyczne odpowiadające zielone- jest, czerwone- nie ma, szare- ?, Brak danych (lub bardziej rozbudowane o którym wspominałem wcześniej) w kolejności zaczynając od zielonych, następnie czerwone.

  5. Ikonka " przystosowane dla ciężarówek" nie powinna zawierać znaku informującym o parkingu. Moim zdaniem lepszy jest wizerunek samego auta ciężarowego.

  6. Podczas edycji np parkingu zaznaczając czerwony krzyżyk przy poszczególnych elementach nie zapisuje informacji na przyszłość. Po ponownym edytowaniu jest zaznaczona ikoną pomarańczowa ikoną z znakiem zapytania. Różnica między nie ma a nie wiadomo może być istotna.

  7. Do ostrzeń o fotoradarze proponuję dodać odcinkowy pomiar prędkości. Przy przejeździe przez taki odcinek sugeruje wyświetlanie średniej prędkości od momentu rozpoczęcia pomiaru.

  8. Przeliczanie ponowne trasy już po jej wyznaczeniu aby móc wybrać trasę alternatywą bez konieczności kasowania i ponownego wyznaczania. Lub nawet stałe wyznaczanie np dwóch tras alternatywnych.

  9. Opcja wprowadzania własnych komunikatów z przypomnieniami przy przekraczaniu granicy. Przykładowe komunikaty: granica PL- wyjazd: " przełącz CB na kanał 28", ( nie zależnie z jakim krajem granicą), granicą PL- wjazd: " przełącz CB na kanał 19. (Urzytkownik z innego kraju miałby inne). Granica Słowacja- wjazd: " podłącz urządzenie Go Box (do opłat drogowych) do zasilania. Sprawdź i uzupełnij środki". W tej opcji mogą być również preinstalowanie komunikaty np: granica Austria- wjazd: " zakaz używania wideorejestratorów" (kara drobne 10 000 €, to ponad 40 000 zł)


    Więcej ciekawych informacji: https://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/ciekawostki/news-mandat-za-otwarte-okno-kamere-albo-nawigacje-to-nie-fikcja,nId,3072807

  10. Rejestr trasy. W biurokracji kierowców często wymagane spisywanie czasu i miejsca przekroczenia granic. Powoduje to ryzyko zagrożenia podczas notowania. Automatyczne zapisywanie z ręcznym wprowadzeniem początku i końca podróży (z opcją edycji) z możliwością szybkiego wprowadzenia stanu licznika.
    Ciekawe było by również możliwość szybkiego notowania załadunków i rozładunków korzystając z wbudowanego zegara , gps itp. (najawżniejsze informacje z tym związane to firma- miejscowość, czas przyjazdu, stan licznika, czas wyjazdu)
    No i do kompletu dziennik tankowań. Stacja, miejsce oraz czas automatycznie zapisywany z wprowadzeniem ręcznym stanu licznika/liczników, oraz ilość zatankowanego paliwa do zbiorników uwzględniając, iż część kierowców ma do zatankowania zbiornik w naczepie ( chłodnia). Pamiętając o dodaniu do całego wyjazdu numerów rejestracyjnych auta oraz przyczepy/naczepy. I bajka z biurokracją choć raczej na drugim planie lecz mam nadzieję, że się pojawi.

Technicznie:
Wyznaczanie trasy dość szybko i dość przyzwoite trasy wyznacza choć zdarzają się dziwne kwiatki.
Przykład -przy wyznaczeniu trasy z Francji do Polski wyznaczona została dobra trasa ( jednak zdarza się spowalniać ) wyznaczając krudszą trasę tylko do okolicy granicy Francji z Niemcami wyznacza już znacznie inne trasy.
Przy wyznaczaniu trasy obecnie znacznie żadziej niż około tydzień temu pojawia się błąd “-1” przerywając wyznaczanie trasy. Może to kwestia aktualizacji.
Niestety bardzo często się zawiesza. Szczególnie przy aktualizowaniu/ edytowaniu parkingów itp.
Testowane na Nokia 8 , on-line, mapy pobrane oraz Samsung Galaxy S5 neo, on-line, mapy on-line. W przypadku map pobranych wydaje się trochę mniej problemów oraz szybsze działanie. (Niestety porównanie może być nie rzetelne ze względu na różne urządzenia)

1 Like

Dziękujemy bardzo za sugestie, zobaczymy co da się z tym zrobić :slight_smile: